Google verhoogt mobiele websites in haar zoekresultaten vanaf 21 april
Mobiel Vriendelijke Websites Hoger in Google
Google gaat vanaf 21 april mobiel vriendelijke websites veel hoger zetten in haar zoekresultaten. Dat geldt voor iedereen in de hele wereld. Volgens Google zal het groot ‘impact’ hebben voor mobiel vriendelijke websites. Mobiel vriendelijkheid is vorig jaar getest bij een aantal mensen en nu zal dat een belangrijker factor zijn voor het ranken in Google.
Mobiel vriendelijk wilt zeggen dat een website gemakkelijk kan draaien op een Smartphone. Door een Responsive Design te hebben zult uw website compatibel zijn met ieder beeldscherm. De website past zicht dan automatisch aan, aan de beeldverhouding van de bezoeker.
Hogere Conversie / Meer Omzet
Vorig jaar heeft Google de ‘mobiel vriendelijke label’ ingevoerd en daarmee probeerde Google de Webdesigners al te stimuleren om websites te optimaliseren voor mobiel gebruik. Een mobiele website is dan ook echt bedoeld voor het gebruik ‘met je vingers’. Het is ook geoptimaliseerd voor lokale zoekresultaten via de telefoon. U kunt bijvoorbeeld in je iPhone of Android ‘Webdesign Meppel’ inspreken. Door te spreken zal Google Webdesign Bureau s in Meppel vinden, maar de mobiel vriendelijke websites staan dan bovenaan. Vanaf 21 april is het daarom ook een “must” om een Responsive Website te hebben dat zich aanpast aan het scherm van de gebruiker. U zult daardoor meer potentiële klanten bereiken wat leidt tot meer omzet!
Test uw Website
U kan eenvoudig uw Website testen of het mobiel vriendelijk is. Door HIER te klikken kunt u uw Website testen op mobiel vriendelijkheid. U vult uw Website in en drukt op “Analyseren”. Vervolgens ziet u een groene of een rode balk. Een groene balk betekend dat uw Website mobiel vriendelijk(responsive) is en een rode balk betekend dat uw website niet mobiel vriendelijk is.
SEO Optimalisatie en Google Analyse
De analyse en de uitgangssituatie voor SEO Optimalisatie
Een SEO analyse (zoekmachine optimalisatie analyse) bevat een analyse van o.a:
- De online content (tekst,links, titels,heading e.d.);
- De indexeerbaarheid door zoekmachines (website structuur,compressie, sitemap, robot.txt e.d.;
- De positionering binnen Google.
Op basis van de SEO analyse wordt vervolgens een zoekmachine optimalisatie advies uitgebracht over:
- Interessante zoektermen met daarbij het aantal zoekopdrachten per maand in Google;
- Een uitgebreid advies ter optimalisatie van de indexatie door zoekmachines;
- Een advisering en offerte ter optimalisatie voor specifieke zoektermen binnen Google.
Een SEO analyse en zoekmachine optimalisatie advies is een goede basis voor een uitgebreide zoekmachine optimalisatie campagne om hoog en blijvend binnen Google te worden gepositioneerd.
Wilt u meer weten over SEO analyse en Google Optimalisatie?
U kunt contact opnemen Frank Wellink, hij brengt samen met u uw behoeftes en mogelijkheden in kaart en geeft advies in welke keuzes u het beste kan maken.