Enquête Ondernemers / Starters

Er verandert veel en het gaat snel. Dat is in het kort wat lokale ondernemers allemaal overkomt. En dan is er die goed geïnformeerde consument die steeds minder vaak komt en steeds meer aankopen online doet. Het zelfstandig opstarten van een eigen webshop is geen antwoord op het teruglopen van het winkelbezoek in het centrum. Daarnaast blijkt dat het succesvol opzetten en uitbouwen van een webshop, andere disciplines vergt van een ondernemer.

Ook de energie, handeling en marketing om deze goed te laten draaien, worden vaak onderschat. Veel webshops van plaatselijke ondernemers, vullen nauwelijks het gat van de verloren omzet. Webshops die wel succesvol zijn, hebben niet of weinig effect op de beschreven problemen van de binnenstad. Kortom, ze leggen geen verbinding tussen de bricks (fysieke winkels) en de clicks (internet verkopen).

En toch ligt daar de toekomst. Clicks die de bricks versterken. Door de structuur van de lokale winkels met vaak maar een of enkele filialen, is er onvoldoende schaalgrootte om passende maatregelen te nemen. In de verbinding tussen fysiek en digitaal EN tussen de verschillende aanbieders in de regio, ligt de toekomst. Samenwerken zonder zelfstandigheid op te geven! Dat is de reden waarom dit plan is opgezet.

Uw deelname aan onze enquête wordt zeer op prijs gesteld. Alle informatie die u invult en verzend wordt met de grootste discretie en zorgvuldigheid behandeld en wordt nooit gedeeld met derden.

    Vraag 1

    Hoeveel Marketingbudget denkt u te gaan begroten voor 2017?




    Vraag 2

    Is de begroting meer, minder of hetzelfde bedrag dan uw begroting voor 2016?



    Vraag 3

    Wat is uw motivatie om meer, minder of hetzelfde budget te begroten voor 2017?



    Vraag 4

    Heeft u een webshop?




    Vraag 5

    Levert uw online activiteiten, u voldoende op?


    Vraag 6

    Welk percentage van het jaar budget gebruikt u voor online Marketing?(Addwords, Facebook campagnes e.d.)




    Vraag 7

    Investeert u wel eens samen met collega ondernemers in online / offline marketing?






    Vraag 8

    Wat is uw budget per jaar voor online / webshop / website / social media en advertising acties?




    Vraag 9

    Bent u tevreden over de online vindbaarheid van uw winkel?




    Vraag 10

    Vind u dat alle initiatieven en projecten, de afgelopen jaren in Meppel heel erg hebben bijgedragen aan uw resultaat.Tot op heden?




    Vraag 11

    Lijkt het u wat om gezamenlijk, met alle winkeliers / ondernemers in Meppel, een sterk offline en online platform te starten?


    Vraag 12

    Lijkt het u wat om alle budgetten te bundelen en te verbinden in een grote marketing aanpak?


    Vraag 13

    Hoeveel uren per week bent u of uw medewerkers per week bezig met marketing, website/ webshop en social media?




    Vraag 14

    Welk cijfer geeft u aan het toekomstbeeld wat u heeft met het oog op het winkelcentrum Meppel?











    Uw naam (verplicht)

    Uw e-mail (verplicht)

    Eventuele verdere toelichting

    [recaptcha]